Hjemtur gennem Drakes Passage. 18-20. februar 2019.

Turen mod Sydamerika begyndte ret roligt, men efter aftensmaden den 19. kom vi ind i hård blæst. Undervejs ramte skibet nogle store bølger, hvor et par passagerer faldt og kom let til skade. Ellers blev turen brugt til at fotografere de fugle, der kom forbi og ellers spise samt tale om alle de oplevelser vi… Læs mere Hjemtur gennem Drakes Passage. 18-20. februar 2019.

Hannah Point – 18. februar 2019

Over frokosten flyttede vi os en smule og gik i land ved Hannah Point, vores sidste landgang inden hjemturen over Drakes Passage. Det var et sted med mange rempingvinger og en enkelt macaronipingvin. Vores chilenske guide mente, den led af personlighedsproblemer og måske troede den var en rempingvin.Vi fik også solen at se og dermed… Læs mere Hannah Point – 18. februar 2019

Elephant Island – 18. februar 2019

62° 49’ S 60° 55’ W Den sidste dag ved Antarktis skulle have været på Bally Head på Deception Island, bosted for mere end 100.000 rempingvinger. Men 2-3 meter høje bølger på stranden ændrede planerne. Vi sejlede lidt nordpå til øen Livingston og lagde om formiddagen til ved Elephant Point og om eftermiddagen ved Hannah… Læs mere Elephant Island – 18. februar 2019

Polar plunge – 17. februar 2019

Straks efter vi var kommet i land fra Petermann Island blev vi kaldt over højttaleranlægget. Dem som havde mod og lyst til en lille dukkert, skulle komme ned til Mod Room med det samme.Vi var over 50, der synes, det kunne være meget sjovt. Billederne er taget af skibets fotograf Jacqueline Deely.

Petermanm Island – 17. februar 2019

65° 10.9’ S 64° 08.0’ W Efter en lang sejlads over natten var vi om morgenen ankommet til øen Petermann, opkaldt efter den tyske geograf Augustus Heinrich Petermann. Det blev en formiddag med virkelig mange billeder – hvilket har gjort det svært at udvælge nogle enkelte. Derfor følger nu en ordentlig stak billeder…

Mod syd – 16. februar 2019

Straks efter morgenmaden lettede vi anker og sejlede mod Red Rock Ridge, hjemsted for en meget stor koloni af Adeliepingviner.Men meget kraftig vind og 2-3 m høje bølger umuliggjorde landgang. Besætningen besluttede derfor at sejle sydpå så langt vi kunne, inden isen ville stoppe os.Det blev en meget smuk sejlads med utrolige isbjerge og snelandskaber.… Læs mere Mod syd – 16. februar 2019

Overnatning på Stonington Island – 15.-16. februar 2019

Vi var 60 på skibet, der havde tilvalgt at overnatte i telt inde på selve kontinentet. Det var det sydligste, de nogensinde havde camperet med dette skib.Vi var blevet briefet om overnatningen dagen før om hvad vi skulle bringe og overhovedet ikke måtte medbringe. Udover alt vores varme tøj, skulle vi tage vand, ørepropper, pude,… Læs mere Overnatning på Stonington Island – 15.-16. februar 2019